Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.mu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9902
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorАрабаджи, Світлана Сергіївна-
dc.date.accessioned2025-11-06T13:26:56Z-
dc.date.available2025-11-06T13:26:56Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttp://repository.mu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9902-
dc.descriptionАрабаджи С. С. Конструювання регіональних міфів: кейс-стаді греків Північного Надазов’я / С. С. Арабаджи // Схід. – 2023. – Т. 5, № 1. – С. 43–50. – Публ. англ. мовою.en_US
dc.description.abstractВ статті досліджено процес конструювання міфологічного образу Російської імперії як «рятівниці християн» переселених з Кримського півострова до Приазов’я, що став основою для формування історичного міфу в регіоні. Базуючись на аналізі різноманітних джерел: наказів, листів, донесень, рескриптів, описово-статистичних матеріалів, повідомлень тощо, виділено основні етапи створення та підтримки даного образу та його артикуляція на різних рівнях. Доведено, що, починаючи з моменту прийняття рішення Російською імперією про переселення християн з території Кримського ханства, розпочалося позиціонування особливої місії Росії у справі захисту християнського населення півострова. Аргументуючи свою ініціативу нестерпним релігійним тиском та важким станом греків, вірмен, грузин та всіх, хто сповідував християнство у мусульманській державі, Російська імперія брала на себе провідну роль із захисту «одновірців». Саме через надзвичайно важке становище християни звернулися до Російської імперії з проханням переселити їх на територію православної держави. Це була офіційна версія переселення християн, яка використовувалася на всіх рівнях та стала основою для конструювання міфу.Образ імперії як «рятівниці християн» спочатку активно поширювався через праці священиків та представників церкви. Водночас конструювалася особлива роль лідера переселення християн –митрополита Готфейського та Кафайського Ігнатія. В літературі його вчинки ототожнювалися з вчинками Старозавітного Пророка Мойсея. У другій половині ХІХ –на початку ХХ століття цей образ тиражувався зусиллями освітян та дослідників історії. На цьому етапі можна спостерігати закріплення образу Російської імперії як «рятівниці християн», який дисонував з живими спогадами греків та їх нащадків, які пережили переселення та знали і пам'ятали своє життя в Криму, в який прагнули повернутися. Водночас відбувається вибудова «логічного ланцюжка» регіонального міфу про заснування Маріуполя митрополитом Ігнатієм та перші комеморативні практики на його честь. Все це заклало основу для остаточного формування міфу про імперське місто Маріуполь.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.subjectПівнічне Надазов’яen_US
dc.subjectгрекиen_US
dc.subjectрегіональна історіяen_US
dc.subjectісторичний міфen_US
dc.subjectМаріупольen_US
dc.subjectміфологічний образen_US
dc.titleКонструювання регіональних міфів: кейс-стаді греків Північного Надазов’яen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Арабаджи Світлана Сергіївна

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
arab_cons_2023_5_1_43.pdf3,02 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.