Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.mu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9657
Назва: Passionarity of preschoolers as indicator of their life energy
Автори: Havrysh, N.
Kruty, Kateryna
Ключові слова: preschoolers
personality passivity
Дата публікації: 2018
Видавництво: Baltija Publishing
Короткий огляд (реферат): The study of social-psychological nature of personality passivity, determination of the factors influencing the development of passionary qualities of preschool children was the purpose of our study. The subject of the research was peculiarities of the development of passionary qualities and their influence on preschool children’s speech. On the basis of the systematic theoretical analysis of passionarity as a scientific phenomenon from the standpoint of philosophy, psychology and pedagogy, the polysemantic and diverse content of the key term of the passionary theory of ethnogenesis has been proved; the definition of passionarity as an integrative characteristic of a personality, whose qualities are directed towards self-improvement and the improvement of society, are based on the activity of the personality and have social significance.
Опис: Havrysh N. Passionarity of preschoolers as indicator of their life energy / N. Havrysh, K. Kruty // Development trends in pedagogical and psychological sciences: the experience of countries of Eastern Europe and prospects of Ukraine: monograph. – Riga, Latvia : Baltija Publishing, 2018. – pp. 196–213.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.mu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9657
Розташовується у зібраннях:Крутій Катерина Леонідівна

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
krut_passion_monog_2018_196.pdf8,52 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.