Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.mu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9624
Назва: Pedagogical conditions for creativity development in mathematically gifted elementary students
Автори: Holiuk, Oksana
Demchenko, O.
Kit, G.
Rodiuk, N.
Ключові слова: elementary school students
mathematical giftedness
creative ability
Дата публікації: 2019
Короткий огляд (реферат): The paper considers the problems of creative ability development in mathematically gifted children of elementary school age. The conceptual meaning of the notion "mathematical giftedness" is clarified and its pedagogical interpretation in the context of elementary-school age characteristics is analyzed. The criteria, indicators and levels of creativity development in schoolchildren underlying potential mathematical giftedness are determined. It is substantiated the psychological and pedagogical conditions for creativity development in mathematically gifted elementary school students. The methodological framework aimed at their practical provision is presented. It is described the experimental research carried out at the formative stage of the experiment together with its result analysis.
Опис: Pedagogical conditions for creativity development in mathematically gifted elementary students / O. Holiuk, O. Demchenko, G. Kit, N. Rodiuk // Problem space of modern society: philosophical-communicative and pedagogical interpretations: collective monograph. – Warsaw : BMT Erida Sp. z o.o, 2019. – Part IІ. – pp. 580–606.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.mu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9624
Розташовується у зібраннях:Голюк Оксана Анатоліївна

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
holyuk_pedag_2017_2_580.pdf15,45 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.