Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.mu.edu.ua/jspui/handle/123456789/921
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМацука, Вікторія Миколаївнаuk_UA
dc.date.accessioned2017-07-27T08:13:17Z-
dc.date.available2019-06-27T08:13:17Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttp://repository.mdu.in.ua/jspui/handle/123456789/921-
dc.descriptionМацука В. М. Маркетингова технологія формування лояльності споживачів на ринку туристичних послуг / В. М. Мацука, А. В. Балабаниць // Вісник Маріупольського державного університету. Серія : Економіка : зб. наук. праць / гол. ред. К. В. Балабанов. – Маріуполь, 2017. – Вип. 14. – С. 177–187.uk_UA
dc.description.abstractРозкрито сутність лояльності споживачів як домінантної метрики маркетингової взаємодії туристичних підприємств зі споживачами, досліджено процес формування лояльності споживачів на ринку туристичних послуг, обґрунтовано методичний підхід до сегментації цільового ринку на основі RFM-аналізу.uk_UA
dc.description.abstractArticle is devoted to a deepening of approaches on development of marketing technology customers loyalty formation in the market of tourist services. It is proved that, the marketing technology of customers loyalty formation appears the important tool of the concept of marketing interaction, which the modern tourist enterprises seek to use with the aim of competitiveness and sustainable marketing development. Process of customers loyalty formation in the sphere of tourist services and its tools is investigated. The loyalty program based on the systems concept and directed to loyalty formation of the selected target group of customers for the purpose of creation and support with them the long-term relations is described. A comprehensive approach to the segmentation of the target market to tourism enterprises based on RFM variables, the showed postulates of consumer behavior and allowing to form three segmented zones (sleeping consumers, usual active consumers, loyal consumers) is offered. Factors that significantly influence the increase in consumer loyalty are identified and analyzed. At the same time, the identification and ranking of the reasons why consumers choose a tourist company and a tourist offer are made for each particular segment area. A differentiated loyalty program was developed on the basis of the following marketing activities: setting the program objectives (quantitative, image, etc.); implementation of a complex of differentiated marketing activities for each segment zone (promotions, contests, bonuses, etc.); development of proposals for advertising support of the loyalty program to ensure awareness of the maximum number of consumers (updating information on the company's website, etc.); the development of a mechanism for the functioning of the program (the formation of the program budget, the development of a schedule of interaction with consumers in the format of the client base, the organization of the accounting system, the organization of feedback with consumers in order to assess their response to program activities, develop proposals for improving the loyalty program, if necessary, etc.).en_US
dc.subjectтуристичні послугиuk_UA
dc.subjectлояльність споживачаuk_UA
dc.subjectсегментні зониuk_UA
dc.subjectцільовий ринокuk_UA
dc.subjectмаркетингова технологіяuk_UA
dc.subjectпрограма лояльностіuk_UA
dc.subjecttourist servicesen_US
dc.subjectconsumer loyaltyen_US
dc.subjectsegment zonesen_US
dc.subjecttarget marketen_US
dc.subjectRFM-analysisen_US
dc.subjectmRFM-analysisen_US
dc.subjectmarketing technologyen_US
dc.subjectloyalty programarketing technologyen_US
dc.subjectloyalty programen_US
dc.titleМаркетингова технологія формування лояльності споживачів на ринку туристичних послугuk_UA
dc.titleMarketing technology of customers loyalty formation in the market of tourist servicesen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Мацука Вікторія Миколаївна

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
marketyngova_tekhnologiia.pdf666,46 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.