Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.mu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9092
Назва: Pedagogical and philosophical in postmodern philosophical discourse: the world as text
Автори: Tsybulko, O.
Martseniuk, L.
Khvist, V.
Salnikova, N.
Kudlai, Viacheslav
Ключові слова: Pedagogy
Philosophy
Postmodern
History
Learning
Дата публікації: 2021
Короткий огляд (реферат): The main purpose of the study is to determine the historical and pedagogical aspects of philosophical discourse. The difficulty in defining history as a scientific discipline is explained by the fact that this term is ambiguous and can be found in the scientific literature in three meanings. First of all, history is a certain entity, a substance, which unfolds its existence in time. A similar interpretation of history is close to speculative concepts of the philosophy of history. The ideas examined in the article indicate the presence in the modern scientific discourse of a polylogue, a dialogue of cultures, a plurality of conceptual views, both opposite and related, thereby substantiating the existence of a postmodern worldview paradigm. The result of the study was the characterization of historical and pedagogical aspects in philosophical discourse.
Опис: Pedagogical and philosophical in postmodern philosophical discourse: the world as text / O. Tsybulko, L. Martseniuk, V. Khvist, N. Salnikova, V. Kudlai // Laplage em Revista (International). – 2021. – vol. 7, n. 3D. – P. 167–174.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.mu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9092
Розташовується у зібраннях:Кудлай В’ячеслав Олегович

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
kudl_pedag_2021_7_3_167.pdf4,68 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.