Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repository.mu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9092
Назва: | Pedagogical and philosophical in postmodern philosophical discourse: the world as text |
Автори: | Tsybulko, O. Martseniuk, L. Khvist, V. Salnikova, N. Kudlai, Viacheslav |
Ключові слова: | Pedagogy Philosophy Postmodern History Learning |
Дата публікації: | 2021 |
Короткий огляд (реферат): | The main purpose of the study is to determine the historical and pedagogical aspects of philosophical discourse. The difficulty in defining history as a scientific discipline is explained by the fact that this term is ambiguous and can be found in the scientific literature in three meanings. First of all, history is a certain entity, a substance, which unfolds its existence in time. A similar interpretation of history is close to speculative concepts of the philosophy of history. The ideas examined in the article indicate the presence in the modern scientific discourse of a polylogue, a dialogue of cultures, a plurality of conceptual views, both opposite and related, thereby substantiating the existence of a postmodern worldview paradigm. The result of the study was the characterization of historical and pedagogical aspects in philosophical discourse. |
Опис: | Pedagogical and philosophical in postmodern philosophical discourse: the world as text / O. Tsybulko, L. Martseniuk, V. Khvist, N. Salnikova, V. Kudlai // Laplage em Revista (International). – 2021. – vol. 7, n. 3D. – P. 167–174. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repository.mu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9092 |
Розташовується у зібраннях: | Кудлай В’ячеслав Олегович |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
kudl_pedag_2021_7_3_167.pdf | 4,68 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.