Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repository.mu.edu.ua/jspui/handle/123456789/747
Title: | Італійська гуманістична педагогіка епохи Ренесансу (кінець XIV–XV ст.) Итальянская гуманистическая педагогика эпохи Ренессанса (конец XIV–XV в.) Italian humanistic pedagogy of the Renaissance (the end of the XIV–XV centuries) |
Authors: | Сабадаш, Юлія Сергіївна |
Keywords: | гуманізм гедонізм виховання мистецтво естетичні категорії гуманизм гедонизм воспитание искусство эстетические категории humanism hedonism upbringing art aesthetic categories |
Issue Date: | 2012 |
Abstract: | Розглядається італійська педагогіка епохи Ренесансу (кінець XIV–XV ст.). Зазначається, що саме тоді були написані більшість трактатів з виховання, сформувалася педагогічна думка італійського гуманізму як суцільного явища, з’явилися перші гуманістичні школи. Рассматривается итальянская педагогика эпохи Ренессанса (конец XIV–XV в.). Отмечается, что именно в этот период было написано большинство трактатов по воспитанию, сформировалась педагогическая мысль итальянского гуманизма как общественного явления и появились первые гуманистические школы. The article views the Italian pedagogy of the Renaissance (the end of the XIV–XV centuries). It is marked that namely in this period there were written the majority of the treatises dedicated to the problem of upbringing, there has formed a pedagogical idea of Italian humanism as a social phenomenon and there also appeared humanistic schools. |
Description: | Сабадаш Ю. С. Італійська гуманістична педагогіка епохи Ренесансу (кінець XIV–XV ст.) / Ю. С. Сабадаш // Гілея: науковий вісник : зб. наук. пр. – Київ, 2012. – Вип. 62. – С. 305–310. |
URI: | http://repository.mdu.in.ua/jspui/handle/123456789/747 |
Appears in Collections: | Сабадаш Юлія Сергіївна |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
italiiska_humanistychna.pdf | 410,28 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.