Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repository.mu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7135
Назва: | Technology and Innovation in Authentic Assessment |
Автори: | Bodyk, Ostap |
Ключові слова: | authentic assessments digital tools online education inclusive and meaningful assignments designing online assessment academic misconduct |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | Institute for Digitalisation of Education of the NAES of Ukraіne |
Короткий огляд (реферат): | Assessment plays a crucial role in education by evaluating student learning and providing feedback for improvement. Traditionally, assessments have relied on standardized tests with multiple-choice or short-answer questions. However, there has been a growing push for more “authentic assessments” that mirror real-world tasks and problems. Authentic assessments aim to evaluate higher-order thinking skills like problem-solving, critical thinking, and collaboration. Remote assessment is another opportunity to develop such critical skills of learning in our students as building trust and autonomy. |
Опис: | Bodyk O. Technology and innovation in authentic assessment / O. Bodyk // Цифрова компетентність вчителя Нової української школи: 2024: інновації в умовах змін : препринт / за заг. ред. О. В. Овчарук. – Київ : ІЦО НАПН України, 2024. – С. 44–48. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repository.mu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7135 |
Розташовується у зібраннях: | Бодик Остап Петрович |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Bodyk, O. (2024). Technology and Innovation in Authentic Assessment.pdf | 1,04 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.