Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repository.mu.edu.ua/jspui/handle/123456789/458
Title: | Учебный перевод: освоение теории и переводческий тренинг Навчальний переклад: освоєння теорії і перекладацький тренінг Academic translation: theoretical studies and development of skills |
Authors: | Гусева, Елена Ивановна |
Issue Date: | 2015 |
Abstract: | В тезисах рассмотрена профессиональная подготовка переводчика, которая представляет собой вид практической деятельности, в которой теоретическая составляющая сопряжена с изучением разнообразных переводческих практик. В ходе обучения профессиональному переводу не только бинарный межъязыковой перевод, но и такие его виды, как диахронический перевод, внутриязыковой или авторский перевод, становятся формами учебного перевода. Професійна підготовка перекладача являє собою вид професійної діяльності, в якій теоретична складова пов'язана з вивченням різноманітних перекладацьких практик. В ході навчання професійному перекладу не тільки бінарний міжмовний переклад, але і такі його види, як діахронічний переклад, внутрішньомовний чи авторський переклад, стають формами навчального перекладу. The training of interpreter is a kind of practice, in which theoretical component involves the study of a variety of practices of translation. Professional translation is not only a binary cross-language translation, but it is also those of it species as diachronic translation, intralingual or author's translation. During the training they all make forms of academic translation. |
Description: | Гусева Е. И. Учебный перевод: освоение теории и переводческий тренинг / Е. И. Гусева // Міжнародна діяльність університетів як фактор інноваційного розвитку вищої школи : зб. мат. Міжнар. наук.-практ. заочної конф., м. Маріуполь, 18 вер. 2015 р. – С. 64–65. |
URI: | http://91.250.23.215:8080/jspui/handle/123456789/458 |
Appears in Collections: | Гусєва Олена Іванівна |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
uchebnyi_perevod.pdf | 480,05 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.